در آموزش زبان انگلیسی از پایه باید به چه مواردی توجه کرد؟

1400/03/30 1129

اگر قبلاً هرگز تجربه ی آموزش زبان انگلیسی از پایه را به مبتدیان نداشته اید، ایده ی آموزش زبان خارجه و برقراری ارتباط با دانش آموزانی که یک کلمه از حرف های شما را نمی فهمند، کمی دلهره آور است.

 

هر معلم EFL که بمعنی احتساب زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم است، می تواند به شما بگوید که آموزش مبتدیان با تدریس سایر کلاس ها کمی متفاوت است.

 

مطمئناً در کنار چالش برانگیز بودن، تدریس مبتدیان می تواند یکی از سرگرم کننده ترین و پردرآمدترین سطوح برای آموزش باشد. در این سطح، هر کلمه جدیدی که دانش آموزان شما می آموزند محاسبه می شود و بهترین راه برای آموزش خلاقیت، و حتی کمی سرگرم شدن است.

 

آموزش زبان انگلیسی از پایه را سرگرم کننده کنید! البته بهتر است قبل از آن خودتان را آماده کنید. خوشبختانه دوره های TEFL زیادی برای کمک به شما در تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی وجود دارد.

 

اما به هر صورت، در اینجا چند توصیه برای شروع آموزش به افراد مبتدی بصورت گام به گام به شما ارایه می شود.

 

1. در طی فرآیند آموزش زبان انگلیسی از پایه درسها را بخش بندی و واژگان را دسته بندی کنید.

 

به این فکر کنید که یادگیری زبان خارجی چقدر سخت است. در ابتدا می تواند طاقت فرسا باشد. یادگیری زبان انگلیسی کار ساده ای نیست. زبان آموزان EFL به ساختار نیاز دارند.

 

سعی کنید برنامه های درسی موجود در کتب مخصوص آموزش زبان انگلیسی از پایه ای که انتخاب نموده اید را با فعالیت های کوچک تقسیم شده برای کمک به آنها در جذب و به خاطر آوردن همه چیز کنترل کنید.

 

 

در آموزش زبان انگلیسی از پایه به زبان آموزان خود با دسته بندی واژگان انگلیسی یاد دهید. طبقه بندی واژگان یادگیری کلمات جدید را تضمین می کند! به عنوان مثال، می توانید واژگان را در دسته هایی مانند حیوانات، غذاها، دستورالعمل ها یا چیزهایی که در یک سوپرمارکت پیدا می کنید دسته بندی کنید، به چند مورد اشاره کنید.

 

بگذارید بگوییم شما با یک گفتگو در یک سوپرمارکت و سوالات یک فعالیت شنیداری انجام می دهید. ابتدا واژگان کلیدی را معرفی کنید و اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان قبل از شروع بازی ، سوالات را درک می کنند.

 

از آنجا که فعالیت ها در سطوح مبتدی کوتاهتر و ساختار یافته اند ، ممکن است به منابع بیشتری نیز نیاز داشته باشید.

 

2. همه چیز را تکرار کنید

 

از ثبت یک رکورد نترسید. عادت به تکرار موارد به دانش آموزان مبتدی کمک می کند تا درس را بهتر درک کنند و عبارات و کلمات کلیدی را بهتر حفظ کنند.

 

اگر هر کلاس را با سلامی مانند "سلام، حال شما چطور است" شروع کنید، دانش آموزان به سرعت با پاسخ دادن و استفاده از این عبارات راحت تر کنار می آیند.

 

در آموزش زبان انگلیسی از پایه اکثر دستورالعمل ها در کلاس نیز می توانند به چند کلمه ساده و شگفت آور خلاصه شوند. گوش دهید، بخوانید، بنویسید، نگاه کنید، بایستید و بنشینید.

 

تمرکز بر تکرار همان کلمات در دستورالعمل های شما به این معنی است که دانش آموزانی که هیچ تجربه ای در زبان انگلیسی ندارند، این کلمات را سریع یاد می گیرند و درک بهتری دارند.

 

شما همچنین می توانید مفهوم تکرار را به روال کلاس خود گسترش دهید. سعی کنید هر درس را با یک بازی اصلاح واژگان (تکرار کلمات جدید از آخرین درس) شروع کنید و هر درس را با نوشتن تکالیف و مرتب کردن کلاس به پایان برسانید.

 

حتی اگر دانش آموزان هر کلمه ای را که می گویید درک نکنند، با گذشت زمان، با برنامه معمول آشنا می شوند و می فهمند که چه کاری باید انجام دهند. این روش یکی از مرسوم ترین روش ها در آموزش زبان انگلیسی از پایه است.


پیشنهاد نویسنده : چطوری مهارت اسپیکینگ و مکالمه انگلیسی خود را بهتر کنیم؟


3. در آموزش زبان انگلیسی از پایه از وسایل فراوان استفاده کنید

 

تصور کنید که چگونه می توانید گربه را برای شخصی که انگلیسی صحبت نمی کند توصیف کنید. واقعیت این است که شما می توانید هر آنچه دوست دارید بگویید، اما ساده ترین کار این است که یک عکس از یک گربه را به آنها نشان دهید یا یک گربه را روی صفحه بکشید.

 

بخشی از آمادگی درسی شما برای آموزش زبان انگلیسی از پایه ممکن است یافتن تصاویر یا اشیایی باشد که به شما کمک کند مفاهیم را سریع و دقیق در کلاس توضیح دهید. همچنین چاپ چند پوستر متداول برای نصب روی دیوار کلاس ایده خوبی است.

 

"آیا می توانم لطفا به دستشویی بروم؟" یک سوال طولانی است که یک مبتدی به انگلیسی باید آن را بخاطر بسپارد. اما اگر آنها بتوانند سوال را روی دیوار ببینند، می توانند سوال کنند. یا در بدترین حالت، به آن اشاره کنند.

 

اگر نمی خواهید خودتان بسازید، Pinterest منبع بسیار خوبی برای پوسترهای کلاس است. تشویق دانش آموزان برای استفاده از زبان انگلیسی در کلاس نیز راهی عالی برای کمک به آنها در صحبت با جملات کامل و صحیح است.

 

 

4. ذوق درونی خود را در آغوش بگیرید

 

در طی فرآیند آموزش زبان انگلیسی از پایه مواقعی پیش می آید که باید توضیح دهید گربه چیست، اما تصویری برای مرجع یا فضایی برای طراحی یکی ندارید. بنابراین، ساده ترین کار بعدی که می توانید انجام دهید چیست؟ چند تا میو ( صدای گربه) را ادا کنید.

 

چگونگی شخصیت گرفتن شما به نوع معلمی شما بستگی دارد، اما استفاده مناسب از حرکات به شما کمک می کند تا پیام خود را در بسیاری از شرایط انتقال دهید و این را در نظر داشته باشید که مهم نیست که در کلاس و مقابل دانش آموزان کمی شوخ طبع و مسخره به نظر برسید.


پیشنهاد نویسنده : اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی


کلام آخر...

 

و اما کلام آخر اینکه برای زبان آموزان در این سطح، همه چیز جدید است و آنها هنگام صحبت و نوشتن به انگلیسی، مرتکب اشتباه می شوند.  در نتیجه ممکن است برای ادامه کار به ستایش و تشویق بیشتری نیاز داشته باشند. اشتباه کردن باید پذیرفته شود زیرا اشتباهات منجر به یادگیری می شود.

 

مراحلی که به نظر کوچک می آیند، مانند امکان گفتن یک جمله کامل یا تلفظ کلمه ای جدید، موفقیت بزرگی برای زبان آموزان شما به شمار می رود و باید با آنها چنین رفتار کرد. بنابراین ستایش و تشویق فراوان کنید! به یاد داشته باشید، شما نیز مبتدی هستید!

 

از بین همه نکات مختلف برای تدریس در کلاسهای EFL ، هنگام شروع آموزش انگلیسی به مبتدیان، مهمترین نکته این است که آنها را با سطح خودشان مقایسه کنید و بسنجید.

 

اگر کمی بیشتر به کمک نیاز دارید، انجام یک دوره صدور گواهینامه TEFL درک عمیق تری به شما برای آموزش زبان انگلیسی از پایه می دهد و شما را با مهارتهایی که برای آموزش زبان انگلیسی به هر گروه سنی و هر سطحی نیاز دارید مسلح می کند.

 

در هر صورت، طول می کشد تا دانش آموزان شما  و شما با آنچه می آموزند کنار بیایند. بنابراین عجله نکنید! قدم به قدم پیش بروید.
 

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است