آموزش گرامر زبان انگلیسی

1400/04/24 832

تسلط بر گرامر می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در هنگام صحبت کردن می شود. افراد زیادی هستند که به صورت خودآموز زبان انگلیسی را آموخته اند، اما همواره در این خصوص که آیا نکات گرامری را در صحبت هایشان به درستی مورد استفاده قرار می دهند، شک و  تردید دارند.

 

از اینرو، آموزش گرامر زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، همین اهمیت باعث شده که آموزش گرامر زبان انگلیسی و گرامر آیلتس با بالاترین کیفیت جزو اهداف اصلی همه ی دبیران، آموزگاران و آموزشگاه های حال حاضر باشد.

 

فارغ از اینکه ما با چه نوع دانش آموزی مواجه هستیم، دو نوع آموزش ESL  (انگلیسی به عنوان زبان دوم) و EFL (انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) وجود دارد که ESL در خصوص دانش آموزانی اعمال می شود که در کشور خود به فراگیری زبان انگلیسی مشغولند، و EFL دانش آموزانی که در یک کشور انگلیسی زبان به فرا گرفتن زبان می پردازند.

 

هدف از آموزش گرامر زبان انگلیسی بکار بردن اصولی از جمله تناسب فعل و فاعل، و یا بکار بردن قیدها و ظرف های زمان و مکان در ساختار درست در جمله است. به کارگیری این اصول باعث می شوند که فهم متن یا حتی صحبت کردن برای مخاطب تسهیل شود.

 

اهمیت آموزش گرامر زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبان ها به گونه ایست که دانش آموزان از همان دوران متوسطه اول و یا دوم (در کشورهای متفاوت سیاست های مختلفی اعمال می شود) یادگیری مفاهیم آموزش گرامر زبان انگلیسی را آغاز می کنند.

 

آغاز فراگیری زبان انگلیسی با گرامر که البته در کنار آن به یاد گرفتن کلمات و عبارات کلیدی هم توجه می شوند، می تواند زمینه ساز ساختاری مناسب برای کسانی باشد که قصد دارند در آینده، در سطحی قابل قبول به زبان انگلیسی صحبت کنند و یا بنویسند.

 

 

اصول اولیه و مهم در آموزش گرامر زبان انگلیسی چیست؟

 

در اینجا 6 اصل اساسی وجود دارد که باید هنگام آموزش گرامر زبان انگلیسی به خاطر بسپارید، با بکارگیری این روش های می تواند موفقیت بیشتری در آموزش گرامر زبان انگلیسی کسب کرد.

 

1- دانش موضوعی خود را بسازید

 

برای آموزش گرامر زبان انگلیسی، به دانش صریح و دقیق نیاز دارید، تا در استفاده از اصطلاحات صحیح و توضیح آنها اطمینان داشته باشید. فقط به نیت گذراندن واحد های درسی آموزش ندهید و احیانا درس نخوانید. این مهم است که بتوانید یادگیری جدید را به سایر ویژگی ها و متن به طور کلی مرتبط کنید.

 

2- هدف از آموزش دستور زبان را به خاطر بسپارید

 

دستور زبان صرفاً نامگذاری قسمت هایی از گفتار یا آموزش گرامر زبان انگلیسی نیست. گرامر زبان انگلیسی اگر می خواهید یادگیری آن تاثیر گذار باشد باید ه دیگر مهارت های زبان انگلیسی مانند مکالمه یا رایتینگ ربط داده. این نوع از آموزش باعث می شود داوطلب و دانش آموز همواره درگیر با خودزبان انگلیسی باشد و مطالب در ذهن او ماندگار شود.

 

با آشنایی کودکان با ویژگی های دستوری و آموزش گرامر زبان انگلیسی و زبان در متن های ابتدایی، به آنها کمک می کنید تا این اصول را درونی کنند، یا بعبارتی در خود نهادینه سازند. سعی کنید با استفاده از کاربرگ یک کتاب به دنبال چالش های بامزه باشید و همیشه به دنبال راه حل آماده نباشید.

 

3- با خود برنامه کتاب ها حرکت کنید

 

اطمینان حاصل کنید مطالبی که که با آن سر و کله می زنید را قبلاً یاد گرفته اید و اکنون باید ادامه ی آن را یاد بگیرید. یادگیری جدید را با دانش قبلی آنها پیوند دهید. این ارتباط و لینک شدن مطالب با هم به پیوند خوردن حجم کلی مطالب کمک شایانی خواهد کرد و باعث می شود تا یک فرد با استفاده از آموزش گرامر زبان انگلیسی بیشترین بازدهی را داشته باشد.

 

4- یادگیری گرامر را سرگرم کننده کنید

 

آموزش آموزش گرامر زبان انگلیسی می تواند شامل تحقیق، حل مسئله و بازی باشد. زبان به عنوان بخشی از آگاهی و علاقه کودکان به زبان به کار بسته شود. در بزرگسالان نیز سعی کنید با تهیه و تحقیق متون متفاوت و جذاب و گاها آموزنده آنها را به سمت متون مختلف و استفاده از ساختارهای گرامری سوق دهید.

 

 

ضمنا، سعی کنید از شخصیت های فانتری و محبوب بین داوطلب یا دانش آموزان استفاده کنید و برای آنها در متن های خود از آنها اسم بیاورید تا حواس آنها به کلاس بیشتر معطوف شود.

 

5- به اندازه و با توجه به ظرفیت داوطلب یا دانش آموز درس دهید

 

هدف شما این است که دانش آموزان بتوانند از ساختار دستوری فراگرفته شده از آموزش گرامر زبان انگلیسی استفاده کنند. و برای انجام این کار، دانش آموزان باید معنی، شکل و تلفظ ساختار را آموزش دهند.

 

برای بسیاری از معلمان، این نقطه جایی است که بحث کلامی شروع می شود. آنها فکر می کنند وظیفه آنها این است که همه این اطلاعات را به دانش آموزان بگویند. اگر مراقب نباشید، این مرحله می تواند به یک جدال طولانی و خسته کننده ی معلم در برابر دانش آموزان تبدیل شود که دانش آموزان برای پیگیری آن تلاش می کنند.

 

6- کار گروهی و نظارت

 

به دانش آموزان اجازه دهید آنچه می خواهند پرسیده شود را انتخاب کنند. همانطور که آنها سوالات نظرسنجی خود را می نویسند، برای کمک به آنها نظارت کنید و در صورت لزوم خطاها را اصلاح کنید.

 

سپس به دانش آموزان بگویید که آنها باید در مورد سوالاتی که آنها نوشتند از سایر دانشجویان اطلاعات جمع آوری کنند. همه آنها باید بلند شوند و با هم جمع شوند، و در کلاس دیگر دانش آموزان سوالات خود را بپرسند و پاسخ ها را ضبط کنند.

 

به دانش آموزان اجازه دهید مطالب یاد داده شده را به صورت جفت یا گروه کوچک انجام دهند تا بتوانند از طریق تمرینات با هم صحبت کنند. هنگام انجام این کار، راه بروید و نظارت کنید، و به هر سوالی که می شنوید پاسخ دهید.

 

هنگامی که دانش آموزان جواب سوالات خود را پیدا کردند، پاسخ ها را به صورت حضوری در کلاس مرور کنید. سعی کنید نقاط مثبت و جواب های درست را با صدای رساتر و جواب های غلط را با لطافت تصحیح کنید. با انجام این کار، ضمن استفاده از نظر دیگران، سعی کرده اید تا اعتماد بنفس افراد گروه را بالاتر ببرید.

 

سخن پایانی

 

آموزش گرامر (دستور زبان) انگلیسی را در مقایسه با افزایش دانش نظری یا بعبارتی یادگیری لغات، ضرب المثل ها، و ... می توان دوره ای کوتاه معرفی کرد که توصیه می شود نسبت به انجام آن در مراحل اولیه یادگیری زبان اقدام نمایید. هرچه این دوره کوتاه را با موفقیت و اطمینان خاطر بیشتری پشت سر بگذارد، پیشرفت شما در یادگیری زبان بیشتر خواهد شد.

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است