آیا مدرک آیلتس برای ویزای کار لازم است؟

1399/12/09 2148

مدرک آیلتس بعنوان یکی از معتبرترین مدارک گواهی دهنده برای دانش زبانی شما می تواند گره از بسیاری از مشکلات برای دریافت ویزای کار و اقامت شما باز کند. یکی از معیارهای مهم برای اخذ اقامت، برخورداری از سطح زبانی مناسب است. آیلتس به عنوان مدرکی از توانایی زبان انگلیسی برای تحصیل، کار و مهاجرت در استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان و همچنین تحصیل و کار در ایالات متحده آمریکا پذیرفته شده است.

 

هر کشور شرایط خاص آیلتس خود را تعیین می کند. اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبانی مانند کانادا یا استرالیا را دارید؛ چاره ای نخواهید داشت جز اینکه در آزمون آیلتس IELTS شرکت کنید و با گذراندن دوره های آموزشی آیلتس نمره لازم را بدست آورید. دارا بودن مدرک آیلتس می‌تواند به شما کمک زیادی به پیدا کردن یک شغل مناسب و داشتن درآمد بالای سالیانه بکند.

 

برای مثال، برای به دست آوردن ویزای کانادا، باید توانایی های انگلیسی خود را به مرکز مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان دهید.  آیلتس با بیش از 3 میلیون آزمون در سال گذشته، یکی از محبوب ترین آزمون های سطح بالای زبان انگلیسی در جهان است. این آزمون انگلیسی انتخابی برای سازمانهای آموزشی، انجمن های حرفه ای و کارفرمایان در سراسر کاناداست. در واقع، تمام دانشگاه ها و همچنین انجمن های حرفه ای و کالج های کانادا آیلتس را که حداقل شرایط زبان را برای ثبت نام حرفه ای تعیین کرده اند ، بعنوان مدرکی معتبر قبول می کنند.

 

چه نمره ای مورد پذیرش است؟

 

باید دانست که هر کدام از دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی برای قبول درخواست اخذ پذیرش یا شروع به کار شما، داشتن استانداردهای مشخصی را برای سطح زبان انگلیسی مشخص می‌کنند. بهتر است قبل از شرکت در آزمون، مدارک مورد قبول موسسه‌ی آموزشی یا شرکتی که در آن قصد شروع به کار را دارید بررسی نمایید و سپس خود را برای قبولی با نمره‌ی مورد قبول آن موسسه آماده کنید.

 

 

در بیشتر کشورهایی که انگلیسی زبان اصلی ارتباطات و تعاملات است، شاهد مهارت های قابل قبول زبان انگلیسی بعنوان پیش شرط متقاضیان و فارغ التحصیلان بین المللی هستیم. دلیل این امر نیز آن است که به دنبال ثبت نام حرفه ای هستند. سطح مهارت مورد نیاز بین سازمان ها، مشاغل، کشورها و حوزه های قضایی متفاوت است. تعیین نمره آیلتس و نسخه آزمون (آکادمیک یا آموزش عمومی) که به آنها احتیاج دارد، به عهده نهادهای ثبت نام حرفه ای است.

 

نمره قابل پذیرش در آزمون‌های IELTS یا CELPIP رابطه مستقیمی با هدف افراد برای مهاجرت به کانادا و حوزه فعالیت‌شان دارد. با توجه به اینکه برای هر کدام از برنامه های مهاجرتی، حداقل نمره مشخص شده است؛ متقاضیان باید بدانند کسب نمرات بالاتر در برخی مراحل، امتیازات بیشتری به مهاجران می‌دهد.

 

بعنوان مثال برای دریافت اقامت کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی داشتن مدرک زبان الزامی نیست؛ ولی چنانچه متقاضی بتواند مدرک آیلتس با نمره حداقل ۵ به پرونده خود اضافه کند، می تواند امتیاز بیشتری را در این برنامه کسب کند. همچنین متقاضیان تحصیل با داشتن آیلتس آکادمیک با نمره بالاتر از ۶ شانس بیشتری در اخذ ویزای تحصیلی خواهند داشت.

 

کدام صنایع درخواست آیلتس می کنند؟

 

با مهارت های مناسب، مردم می توانند به عنوان شهروند جهانی در سراسر جهان حرکت کنند و در خارج از کشور خود شغل پیدا کنند. میلیون ها متخصص در سراسر جهان آیلتس را برای استخدام و ثبت نام حرفه ای در سازمان های بین المللی هر ساله اخذ می کنند. بیش از ده هزار سازمان جهانی مدرک آیلتس را به عنوان یک مدرک معتبر زبان انگلیسی می‌شناسند. بنابراین اگر شما دارای مدرک آیلتس باشید، می ‌توانید مطمئن باشید که بسیاری از موسسات آموزشی، کارفرمایان و دفاتر دولتی دانشگاه‌های برتر مدرک زبان انگلیسی شما را خواهند پذیرفت.

 

مدرک آیلتس در نزد نهادهای ثبت نام کننده نمایندگی مشاغل بهداشتی، مانند پرستاری، پزشکی و داروسازی، که صلاحیت زبان انگلیسی از اهمیت اساسی برخوردار است. سایر ارگانهای حرفه ای در کشورهای مختلف از بخشهایی مانند حسابداری، مهندسی، حقوق و دامپزشکی و همچنین طیف گسترده ای از کارفرمایان از بخش هایی مانند تأمین مالی، دولت، ساخت و ساز، انرژی، هواپیمایی و گردشگری نیز برای جذب نیرو از همان ابتدا خواستار مدرک آیلتس برای اثبات دانش زبانی شما هستند.

 

 

آیلتس آکادمیک یا عمومی - تفاوت چیست؟

 

آیلتس آکادمیک برای کسانی که قصد تحصیل در آموزش عالی را دارند و یا افرادی که به دنبال ثبت نام حرفه ای هستند، ارزیابی می کند که آیا شما آماده شروع تحصیل یا آموزش در محیطی هستید که انگلیسی زبانان اعضای اصلی آن هستند؟ آیلتس آکادمیک با آموزش عمومی آیلتس متفاوت است. آزمون آموزش عمومی برای کسانی که مایل به تحصیل یا آموزش در دوره متوسطه ، تحصیل یا آموزش در کالج یا مرکز آموزشی پایین تر از سطح تحصیلات عالیه هستند و یا می خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت و یا برای ویزای کاری آن کشور اقدام کنند بسیار مفید است و در بسیاری از موارد نیز یک الزام و پیش شرط اصلی محسوب می شود.

 

آیلتس آکادمیک برای کسانی است که می خواهند تحصیلات عالیه خود را ادامه دهند و یا به یک سازمان حرفه ای در یک کشور انگلیسی زبان بپیوند مناسب است. در حالی که تمام داوطلبان آزمون بدون در نظر گرفتن اینکه کدام نسخه مناسب آنهاست، آزمونهای شنیداری و گفتاری یکسانی را شرکت می کنند، این درحالی است که بسته به اینکه دوره آموزش عمومی آیلتس یا آیلتس را می گذرانند ، محتوای آزمون های خواندن و نوشتن این دو نوع ماژول متفاوت است.

 

اما این مورد نیازمند ذکر است که اکثر ویزاهای کاری و سازمانها، نهاد ها و مشاغلی که به آیلتس نیاز دارند، استاندارد نمره ی مورد نظرشان همان نمره و ماژول آزمون عمومی است که مناسبترین و ساده ترین نوع آن محسوب می شود و متناسب با نیاز کسانی است که شغل های ساده تری را برای کسب و کار مد نظرشان دارند.

 

نکته پایانی

 

مهاجرت به کشورهای دیگر امروزه روند رو به افزایشی دارد. هنگامی که متقاضیان زیادی قرار است وارد کشوری مهاجرپذیر شوند، کشور مقصد انتخاب خود را از میان بهترین ها انجام می دهد. متخصصان، کسانی که از نظر زبانی در سطح عالی هستند و همچنین در سنین پایین تری قرار دارند، در انتخاب این کشورها اولویت دارند. بنابراین آزمون آیلتس برای دریافت ویزای کار یک الزام است و مسیر پیشرفت شغلی فرد را هموار می سازد.

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است