آیلتس و همه چیز در رابطه با زمان آماده سازی

1398/06/25 847

آیا شما هم نیاز دارید درآزمون آیلتس شرکت کنید ولی نمیدانید برای رسیدن به نمره دلخواه چقدر فرصت نیاز هست؟ آیا نگران هستید قبل از تاریخ معین آزمون نتوانید خود را آماده کنید؟ در ادامه به شما میگوییم گرفتن نمره های گوناگون در آیلتس چقدر زمان میگیرد؟

 

مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد میزان زمانی که برای آمادگی جهت آزمون آیلتس باید صرف کنید را تخمین بزنید و برنامه عملی خود را برای آمادگی آزمون تنظیم کنید.

 

قبل از پاسخ به این سوال که چقدر زمان مطالعه برای نمره دلخواه در آزمون آیلتس نیاز است، اجازه دهید با  یک سناریو آشنا شروع کنیم: تصور کنید مدتی است شما دچار یک بیماری شده اید و همه راه های ممکن از جست و جو در وبسایت ها و سوال پرسیدن از دیگران را انجام داده اید ولی نه تنها به نتیجه نرسیده اید بلکه گیج شده اید. در نهایت تصمیم میگیرید نزد دکتر بروید، در مطب دکتر اولین سوال شما این است "آقای دکتر، چقدر زمان میبرد که بهتر شوم؟" و جواب دکتر این جمله خواهد بود"بستگی داره...اول باید بدونم مشکل شما کجا هست"

 

 

همین سناریو دقیقا برای آمادگی آزمون آیلتس هم صدق می کند.

 

هیچ استاد و متخصصی در زمینه آیلتس نمیتواند بدون دانستن اطلاعات کامل در مورد سطح زبان انگلیسی و مشکلات شما ،بگوید گرفتن نمره آیلتس دلخواهتان چقدر زمان میبرد.

 

در ادامه این مقاله هشت سوال کلیدی را مطرح میکنیم که به شما کمک می کند زمان آمادگی آزمون آیلتس خود را حدودا تخمین بزنید.

 

با ارامش و صرف زمان به سوالات فکر کنید و جواب آنها را روی یک برگه سفید یادداشت کرده و برای خود نگه دارید.  که این کار رابسیار مهم هست چون جواب سوال های شما مشخص میکند چقدر کار برای انجام دادن دارید.

 

زمان پاسخگویی به سوالات ده دقیقه یا کمتر می باشد و ما برای ساده شدن کار یک نمونه برای شما آماده کرده ایم  که در تصویر زیر می بینید.

 

 

بعد از پاسخگویی به سوالات چکار کنیم؟

 

زمانیکه به سوالات کامل پاسخ دادید، باید چندین بار آن را مرور کرده و به دنبال نشانه هایی باشید که به شما خواهند گفت چقدر زمان باید برای آمادگی آیلتس صرف کنید. بعنوان مثال اگر به سوالات شش تا هشت پاسخ خیر"  داده اید به نظر می رسد شما برای آماده شدن برای آزمون آیلتس به زمان بیشتری نیاز دارید.

 

شما میتوانید از کلیدهای زیر برای مشخص کردن زمان مورد نیاز جهت آمادگی آزمون آیلتس استفاده کنید.

 

سوالات:

 

1. زبان انگلیسی عمومی شما در چه حدی است؟

 

لطفا کاملاٌ با صداقت پاسخ دهید و اصلا نگران و شرمنده نباشید اگر لازم است بگویید : "زبان انگلیسی جنرال من خوب نیست"

 

هر چند بهتر است بدانید مهارت زبان انگلیسی عمومی شما در مدت زمان لازم برای آمادگی آزمون آیلتس تاثیرگذار هست.

 

اگر مهارت زبان انگلیسی جنرال شما ضعیف هست، شما باید قوانین و گرامرها، لغات و نقطه گذاری ها را بیاموزید که هر کدام از آنها نیازمند صرف زمان برای یادگیری و تمرین و قوی شدن دارند.

 

اگر مهارت زبان انگلیسی جنرال شما قوی هست، تمرکز اصلی شما صرفاً برای آمادگی مهارت های آزمون آیلتس خواهد بود که در این صورت زمان کمتری نیاز دارید.

 

 

2. الان در در چه سطحی از زبان انگلیسی هستید و قصد دارید به چه سطحی برسید ؟

 

راه دیگر بیان کردن این سوال این هست که بپرسیم : بند اسکور (Band Score)  فعلی شما چند هست و چه نمره ای برای آزمون آیلتس نیاز دارید؟

 

هر چقدر فاصله بین نمره آیلتس مورد نیاز ونمره کنونی بیشتر باشد مدت زمان بیشتری جهت آمادگی آزمون آیلتس نیاز خواهید داشت.

 

3. امتحان آیلتس شما چه تاریخی هست؟

 

اگر تاریخ امتحان آیلتس خود را رزرو کرده اید، خیلی مهم هست که با انتظارات خود واقع بین باشید. بعنوان مثال اگر از خود انتظار داشته باشید که در یک ماه آمادگی خود را برای آزمون آیلتس کامل کنید مطمعناً این کار به اعتماد به نفس و درک شما از امتحان آیلتس لطمه میزند.

 

امتحان آیلتس اصلا سخت نیست اگر شما بدونید دقیقا چکار دارید میکنید!

 

اگر تاریخ آزمون آیلتس خود را رزرو نکرده اید، خیلی خوبه!

 

شما در موقعیت بسیار مطلوبی هستید. توصیه ما به شما این است که ضرب الاجل (Deadline) واقع بینانه برای خود مشخص کنید که بتوانید مطالعات و تلاش خود برای آمادگی را در آن زمان به اتمام برسانید.

 

زمانیکه به تاریخ ضرب الاجل خود رسیدید، باید از خود بپرسید "آیااطمینان دارم  که میتونم نمره مورد نیازم در آیلتس را کسب کنم؟" اگر پاسخ شما "خیر" بود باید زمان بیشتری صرف آمادگی آزمون آیلتس کنید.

 

4. چه مقدار زمان در طول یک روز میتوانید صرف مطالعه و کار بر روی زبان انگلیسی کنید؟

 

جواب این سوال میزان کل زمان لازم برای کسب آمادگی برای آزمون آیلتس را تحت تاثیر قرار میدهد. بعنوان مثال زبان آموزی که میتواند روزانه چهارساعت برای آمادگی آیلتس زمان بگذارد دوره زمانی کمتری نیاز دارد نسبت به زبان آموزی که تنها سی دقیقه در روز برای مطالعه زبان انگلیسی زمان می گذارد.

 

 

5. نقطه ضعف اصلی شما چیست؟

 

این نکته را به یاد داشته باشید که: نقاط ضعف دلایل اصلی نرسیدن شما به نمره آیلتس دلخواهتان می باشند.

 

این وظیفه شما هست که نقاط ضعف فردی خود را مشخص کنید که بتوانید به موقع آنها را بهبود بخشیده و از پسشان برآیید. این کار روند آماده سازی برای نمره آیلتس دلخواه را سرعت بخشیده و موثرتر نیز میکند.

 

اگر نقاط ضعف زیادی دارید ،  باید بدانید که زمان بیشتری را برای آمادگی امتحان آیلتس صرف کنید.

 

توصیه ما به شما در این زمینه این است که نقاط ضعف خود را از نظردرجه اولویت بندی کنید، دسته بندی کردن نقاط ضعف به شما کمک میکند مشخص کنید در چه مهارت های زبان انگلیسی  باید زمان بیشتری صرف کنید و یا در دوره های آموزشی آیلتس شرکت کنید.

 

6. آیا یک طرز فکر (Mindset) و دیدگاه مثبت دارید؟

 

داشتن طرز فکر مثبت به این معنی است که شما یک دیدگاه واقع بینانه داشته باشید و همچنین به توانایی خود ایمان دارید که با روش های درست به نمره دلخواهتان در آزمون آیلتس خواهید رسید. 

 

بنابر تجربه ما، زبان آموزان زبان انگلیسی و آزمون آیلتس  که خیلی سریع به نمره دلخواه خودشان دست پیدا میکنند کسانی هستند که انتقاد را سازنده، بازخورد را ارزشمند و اشتباه را بعنوان یک فرصت برای بهبود تلقی میکنند.

 

7. آیا از ابزار، کتابها و منابع قابل اعتمادی استفاده میکنید؟

 

ما در رابطه با اهمیت استفاده مداوم از ابزار، کتابها و منابع قابل اطمینان صحبت میکنیم. دلیل این مورد بسیار ساده هست: زیرا چیزی ناامیدکننده تر از این نیست که ببینیم پیشرفت یک زبان آموز بدلیل منابع بی کیفیت و اطلاعات نادرست یا توصیه های گمراه کننده روز به روز  ضعیف تر میشود.

 

استفاده از منابع و کتاب های قابل اطمینان باعث می شود بسیار سریع تر به نمره آیلتس دلخواه برسید.

 

8. آیا یک استراتژی قوی دارید؟

 

بسیار مهم هست که در فرآیند آمادگی برای آزمون آیلتس یک استراتژی قدرتمند داشته باشید، بسیاری از زبان آموزان در مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس زمان خود را جهت پیدا کردن "نکات و ترفندهای آیلتس" و یا "رازهای آیلتس" هدر می دهند.

 

متاسفانه تنها چیزی که نمره آیلتس شما را بهبود میدهد فقط سخت تلاش کردن هست.

 

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است