اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی – بخش دوم

1400/03/14 824

همانطوری که پیشتر در بخش اول همین مقاله اشاره شد، عبارات اصطلاحی بخشی از هر زبان است. گوینده های انگلیسی زبان تمایل دارند که عبارات اصطلاحی را خود به خود و بدون فکر کردن در معنای مجازی استفاده کنند. طبیعی است که درک اصطلاحات غیربومی دشوار است زیرا آنها نمی دانند تصویر اصطلاحات مبتنی بر چه چیزی است.

 

به عنوان مثال، اگر افراد غیر بومی با این عبارت (امتحانات بخشی از روش "هویج و چوب" است) در زبان انگلیسی روبرو شوند، فهم آن برای مخاطب نامبرده دشوار خواهد بود.

 

افراد غیر بومی در درک این ماجرا عاجزند زیرا آنها قادر به درک این نیستند که این اصطلاح بر اساس تصویر الاغی است که با آویختن هویج در جلوی آن یا ضربه زدن به آن ترغیب می شود که به جلو حرکت کند.

 

اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی می تواند به دانش آموزان در مدرسه دوزبانه کمک کند تا هنگام مکالمه با خلاقیت بیشتری عمل کنند. اصطلاحات به طور ویژه ای مفید هستند زیرا به شما روشی جدید و خلاقانه برای ابراز وجود می دهند.

 

به جای اینکه بگویید "شما درست می گویید"، می توانید بگویید "وسط خال زدید"، که عبارتی پیچیده تر و جالب تر است. اصطلاحات همچنین می توانند کاملاً بامزه باشند، که به شما اجازه می دهد خود را به روشی اصیل تر، از جمله نشان دادن شخصیت و شوخ طبعی خود بیان کنید.

 

درک اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی می تواند مهارت مکالمه انگلیسی شما را تقویت کند. شما ممکن است اغلب در مکالمه گفتاری یا نوشتاری با اصطلاحاتی روبرو شوید.

 

اصطلاحات می تواند به بهبود مهارت مکالمه یا اسپیکینگ آیلتس شما کمک کند زیرا نشان می دهد که شما معنای فرهنگی و زمینه اصطلاحی را که استفاده می کنید به زبان مادری درک می کنید. این امر می تواند به شما کمک کند هرچه بیشتر در طول دوره های یادگیری زبان انگلیسی، با توانایی های مکالمه خود احساس راحتی و اطمینان بیشتری کنید.

 

مثالهایی از اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی بخش دوم

 

اصطلاحات راهی جدید برای بیان عقاید به زبان انگلیسی به شما نشان می دهند. معنای اصطلاح به طور کلی به شرایطی که درآن استفاده می شوند، بستگی دارند. در بین اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی قطعا برخی از آن ها معنی خاص خود را دارند.

 

وقتی کسی در آمریکا به شما می گوید (Break a Leg) بمعنای "یک پا را بشکنید"، آنها این را به معنای واقعی نمی گویند، بلکه در عوض برای شما آرزوی موفقیت می کنند. مثلا قبل از اجرای نمایش.

 

به همین ترتیب، اگر کسی از شما بخواهد  (Think outside the box)  که معنای آن "خارج از چهارچوب فکر کنید" است، منظور آنها این است که شما باید روش دیگری را از آنچه معمولاً انجام می دهید، استفاده کنید . در ادامه به مثال های بیشتری از اصطلاحات اشاره خواهیم کرد.

 

16. "A blessing in disguise" –توفیق اجبار، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

 

 

17. "Call it a day" - کار روی چیزی را متوقف کنید

 

18. "Let someone off the hook" – از مخمصه نجات پیدا کردن

 

19. "No pain no gain" - شما باید برای چیزی که می خواهیدباید سخت کار کنید  و زحمت بکشید.

 

20. “Bite the bullet” - تصمیم بگیرید کاری ناخوشایند انجام دهید که از انجام آن اجتناب کرده اید.

 

21. "Getting a taste of your own medicine" – چیزی که عوض دارد گله ندارد.

 

22. "Giving someone the cold shoulder" - برای نادیده گرفتن کسی، بی محلی کردن به کسی

 

23. "The last straw" – آستانه ی تحمل کسی که سرانجام صبر خود را از دست بدهد.

 

24. "The elephant in the room" - مسئله یا مشکلی که از اهمیت بالایی برخوردار است اما به صراحت مورد بحث قرار نمی گیرد.

 

25. “Stealing someone’s thunder” - اعتبار گرفتن برای دستاوردهای شخص دیگر.

 

26. “An apple a day keeps the doctor away” - سیب برای شما سالم و مفید است.

 

 

27. “Burning bridges” - آسیب رساندن غیرقابل ترمیم به یک رابطه.

 

28. “Every dog has his day” - هرکسی شانس خود را برای انجام کاری بزرگ پیدا می کند.

 

29. “Fit as a fiddle” – در اوج سلامتی بودن.

 

30. “Go down in flames” - شکست خوردن و ناکام شدن به روشی تماشایی.

 

کلام آخر اینکه...

 

اصطلاحات به ما کمک می کند فقط با چند کلمه چیزهای زیادی بگوییم. مورد بعدی اینکه این اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی به ما کمک می کنند زبان خود را غنی کنیم. در نتیجه استفاده از اصطلاحات بهتر است و مکالمه را کمتر یکنواخت و خنده دار می کند.

 

اصطلاحات غالباً توسط بومیان زبان استفاده می شوند، بنابراین اگر می خواهید مانند آنها باشید، باید شروع به استفاده از آنها کنید.

 

اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی به ما کمک می کند تا با اعتماد به نفس به زبان انگلیسی صحبت کنیم. بنابراین، دفعه بعدی با فردیکه به زبان مادری خود مکالمه میکند  برخورد کردید، سعی کنید او را با استفاده از اصطلاحات مناسب شدیدا غافلگیر کنید.

 

ضمنا لازم نیست با پیچیده ترین اصطلاحات شروع کنید. حتی یک (break a leg) "یعنی یک پا را بشکنید" ساده نیز می تواند به شما کمک کند در طول مکالمه ای که انجام می دهید به طور معناداری ارتباط برقرار کنید.

 

یادگیری در مورد اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی می تواند به غنی سازی آنچه در دروس دانشگاهی در خارج از کشور یاد می گیرید کمک کند. گوینده های بومی غالباً اصطلاحاتی را به کار می برند زیرا بیشتر با آنها آشنا هستند و از زمینه استفاده از آنها آگاهی دارند. بنابراین، وقتی از اصطلاحات استفاده می کنید بیشتر شبیه یک زبان مادری هستید.

 

در پایان اینکه، اگر زبان انگلیسی را یک سوپ تصور کنیم، برای اینکه آن را به سطح خوشمزه و بهتری برسانید به کمی ادویه نیاز دارید. اصطلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی، از این لحاظ ادویه ای هستند که می توانید با پیشرفت در دوره های آموزشی آیلتس و زبان به مهارت های انگلیسی خود اضافه کنید. درک اصول زبان انگلیسی شروع خوبی است، اما اصطلاحات می تواند به شما کمک کند زبان را به روشی عمیق تر و معنی دار تر کشف کنید.

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است