فواید شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس

1400/01/08 874

آزمون آزمایشی آیلتس از جمله تدابیری است، که می تواند متقاضی را نسبت به وضعیت موجود خود آگاه کرده، و پس از ارائه مشاوره تخصصی از مدرسان آیلتس با تقویت کردن نقاط ضعف خود، آزمون اصلی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

 

این نکته را حتما در نظر داشته باشید که پس از رفع نقاط ضعف، مجددا در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت نمائید تا با اطمینان خاطر بیشتری در آزمون اصلی شرکت کنید.

 

شما حتما در طی تحصیل خود از پاسخ دهی به نمونه سوال و شرکت در آزمون های آزمایشی از پیش طراحی شده استفاده کرده و از فواید آن با خبر هستید.

 

این قضیه در مورد آزمون آیلتس هم صدق می کند بطوریکه شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس که توسط موسسات معتبر برگزار می شود میتواند یکی از بهترین مراحل آماده سازی یک داوطلب پیش از انجام آزمون اصلی باشد.

 

پس از ثبت نام برای شرکت در آزمون آیلتس باید آمادگی کامل برای شرکت در امتحان را کسب کنید.‌‌

 

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس به شما این امکان را می‌دهد تا بفهمید که سطح زبان انگلیسی شما در چه حدی است و در چه مهارت هایی  باید بیشتر‌‌ تلاش کنید‌‌ تا بتوانید نمره‌‌ مورد نظر خود را در این آزمون‌‌ کسب نمایید.‌‌

 

اولین قدمی ‌که برای موفقیت در آزمون آیلتس باید بردارید این است که خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنید.‌‌ علاوه بر شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس و مطالعه منابع آزمون،‌‌ پیشنهاد می شود که در یک یا چند آزمون‌‌ آزمایشی آیلتس نیز شرکت کنید.‌‌

 

امروزه این آزمون در مراکز مختلفی در سرتاسر جهان برگزار ‌‌می‌شود.‌‌

 

دسترسی آسان به آزمون آزمایشی آیلتس یکی از مزیت های این نوع آزمون است. آزمون های آزمایشی توسط مؤسسات مختلفی برگزار می شود، و با جستجویی در اینترنت می تواند فهرستی از مراکزی که این قبیل آزمون های آزمایشی را برگزار می کنند، شناسایی نمائید.

 

 

این نکته را نیز در نظر داشته باشد که شما قبل از شرکت در یک آزمون آزمایشی آیلتس نیز می توانید با استفاده از تست های موجود در بازار و یا دوره های آنلاین آیلتس خود را آماده تر سازید.

 

هنگام پاسخ به تست ها، سعی کنید همه جانبه شرایط آزمون را شبیه سازی کنید تا نمره ی کسب شده ی شما در آزمون آزمایشی و پس از آن در آزمون اصلی بیشتری رضایت را برای شما به دنبال داشته باشد.

 

بطور مثال اگر میتوانید میزان استرس وارده را با اندازه گیری زمان دقیق با کرنومتر و همچنین پخش کردن صداهای اطراف برای خود شبیه سازی کنید تا از استرس شما در روز امتحان بکاهد.

 

آزمون آزمایشی آیلتس می تواند آمادگی لازم جهت انجام موفقیت آمیز در آزمون آیلتس را برای شما فراهم کند.

 

موفقیت پیش روی شماست

 

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس کمک می کند تا اعتماد به نفس شما بالا برود و با‌‌ به کارگیری روش های موفقیت آمیز تر به کسب نمره و مدرک بهتر در آزمون اصلی نزدیک تر شوید.‌‌

 

باید به این نکته توجه کرد که‌‌ برای ورود به دانشگاه‌های ‌‌بین‌المللی معتبر باید نمره بالایی داشته باشید.‌‌

 

بنابراین کسب نمره بالا در آزمون آیلتس به معنی فراهم کردن یکی از شرایط‌‌ اصلی ورود به دانشگاه‌های برتر خواهد بود.

 

بسیاری از موسسات آموزشی حوزه ی زبان امروزه اقدام به برگزاری آزمون های شبیه سازی شده یا آزمایشی آیلتس می کنند اما داوطلب باید بهترین و مطمئن ترین آن ها را انتخاب کند تا ضمن آگاهی از نمره و توانایی های واقعی خود، در صورت نیاز از این موسسات در ادامه ی راه مطالعاتی خود کمک و بهره بگیرد.

 

شاید در پس فعالیت های مطالعاتی یک داوطلب مهمترین تاثیر را ، یک همراه، پشتیبان یا یک موسسه ی آموزشی خوب دارد که ضمن برآیندگیری از دانش زبانی داوطلب، در مواقع نیاز او را به راه اصلی هدایت می کند.

 

آزمون آزمایشی آیلتس تمرینات ارزشمندی را در بخش لیستنینگ ،مهارت خواندن و رایتیتنگ آیلتس برای شما فراهم می کند. شما این آزمون را در شرایط واقعی در یک مرکز آزمون رسمی انجام می دهید، درست مثل آزمون واقعی. علاوه بر این، شما برای عملکرد لیستنینگ، مهارت  خواندن ورایتینگ خود نمره می گیرید.

 

نمی توانید از نتیجه آزمون آزمایشی آیلتس به عنوان نمره رسمی استفاده کنید. با این حال  این هنوز یک روش عالی برای شناخت سطح آیلتس فعلی و نحوه مقایسه آن با سطح هدف مورد نیاز شماست.

 

 

چالش کرونا...

 

چالش جدیدی که ویروس کووید-19 یا کرونا برای کل سیستم های آموزشی ایجاد کرده علاوه بر سختی های آن فوایدی را نیز داشته است.

 

برگزاری آزمون های آزمایشی آیلتس پیشتر بصورت حضوری برگزار می شد اما تاثیر گسترش این ویروس به گونه ای چالش ایجاد کرده است که امروزه نه تنها آزمون آزمایشی آن، بلکه انجمن آیلتس را بر آن داشته تا آزمون اصلی آیلتس را نیز بصورت آنلاین برگزار نماید.

 

خود این مسئله چالش جذابی برای موسسات و داوطلبین است تا همواره بر این موضوع واقف باشند که مانند آزمون مصاحبه ی گفتار در آیلتس، کلیات این آزمون نیز میتواند تحت شرایط خاصی دستخوش تغییرات عمده ای شود. در نتیجه هم فرد و هم سازمان باید نهایت تلاش ذهنی خود را بکار گیرد تا با هر چالشی روبرو شود و از عهده مدیریت آن برآید.

 

آزمون های آنلاین تا حد زیادی از لحاظ هزینه به نفع موسسات و داوطلبینی است که میبایست تا قبل از این ماجراها وقت و هزینه ی بسیاری را صرف دادن تست های هفتگی کنند.

 

اما اینبار ارتباطات و مدرنیته به کمک این دسته از افراد آمد تا بتوانند در راحتی هرچه تمامتر آزمون خود را سپری کنند.

 

چه کسانی مجاز به شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس هستند؟

 

تمامی علاقه مندان به زبان اعم زبان آموزان یا داوطلبینی که میخواهند با هر عنوانی یا هر هدفی حتی صرفا بعلت آشنایی با ساختار آزمون آیلتس آشنا شوند میتوانند در چنین آزمون هایی شرکت کنند.

 

این امکان وجود دارد که با شرکت در این آزمون ها و بدست آوردن اعتماد بنفس کافی انگیزه ای در آنها ایجاد شود تا بطور رسمی و واقعی خود  را در آزمون اصلی محک بزنند و مدرک آن را دریافت کنند.

 

ناگفته نماند این آزمون حتی میتواند تعیین کند که چه دسته از افرادی نیازمند مربی مخصوص آزمون های آیلتس و تدریس دوباره هستند و احیانا در چه مهارت هایی دچار ضعف بیشتری می باشند.

 

متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس از طریق آزمون آزمایشی آیلتس با شناخت ضعف خود میتوانند به راحتی آن را مرتفع سازند.

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است