مهم ترین تکنیک های یادگیری رایتینگ آیلتس

1400/04/21 646

بسیاری از افراد با آمادگی کامل با آزمون آیلتس دست و پنجه نرم می کنند و آنهم به دلیل سخت بودن این آزمون است. هدف این آزمون بین المللی سنجش توانایی های زبان داوطلبان است. برای بسیاری از افراد، قسمت رایتینگ آیلتس می تواند بیشترین استرس را داشته باشد، اما نگران نباشید، ما برای هر کسی که ممکن است این بخش از آزمون را سخت بداندنکات کلیدی ای داریم.

 

1.ببینید سوال از شما چه می خواهد

 

چه درآزمون آکادمیک یا جنرال یا درتسک۱ یا تسک۲ ، باید سوال را خوب بخوانید و ببینید از شما دقیقا چه می خواهد.این موضوع و توجه نکردن به آن در تسک ۲ بیشتر به چشم می خورد. اگر نظر شما رامی پرسد (opinion Question)حتما این نظر شما باید دررایتینگ شما واضح دیده شود.

 

 در رایتینگ آیلتس اگر در حال نوشتن نامه هستید، مطمئن شوید که آگاهی کافی از نوع لحن(رسمی یا غیررسمی) دارید و می دانید کلمات و واژگانی مخصوص قابل قبول است. اگر در حال نوشتن مقالهessay هستید، قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید اول ببینید کدام یک از انواع سوالات تسک ۲ نصیب شما شده است (opinion, discussion,Advantage & disadvantage ,..)

 

2. برنامه ریزی کنید

 

قبل از شروع به نوشتن رایتینگ آیلتس، باید یک طرح کلی و نکته هایی که باید در رایتینگ خود داشته باشید در ذهن خود تداعی کنید. شرکت کنندگان در آزمون آیلتس  گاهی استدلال می کنند که چون این یک آزمون زمان بندی شده است، بنابراین نباید دقیقه های گرانبهایی را برای تهیه یک طرح و برنامه کلی برای رایتینگ، صرف کنند.

 

این تصور کاملا نادرست است! داشتن طرح کلی باعث تمرکز بهتر شما هنگام نوشتن می شود و خود این  در وقت شما صرفه جویی می کند، چون کمک می کند  از موضوع منحرف نشوید. طرح کلی همچنین به شما کمک می کند تا ایده های خود را سازماندهی کرده و آنها را به بهترین ترتیب قبل از شروع رایتینگ بنویسید.از همه مهمتر، داشتن یک نکات و موارد مهمی که می خواهید در رایتینگ آیلتس خود جای دهید  باعث می شود که رایتیتگ شما خیلی مرتب تر به نظر بیاد.

رایتینگ آیلتس


پیشنهاد  نویسنده : نحوه برنامه ریزی درسی برای آزمون آیلتس


 

 

پس قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید حتما تصمیم بگیرید که ایده های اصلی شما چه چیزهایی هستند و این کار را به هنگام نوشتن رایتینگ موکول نکنید.
در نوشتن رایتینگ آیلتس از نظر محتوایی، طرح شما چقدر باید دقیق باشد؟
شما باید با نوشتن مقدمه(introduction) (تسک ۲) با نکات مهمی که باید در مقدمه خود بگنجانید شروع کنید. مقدمه شما نیروی محرکه کل مقاله شما است و هر پاراگراف به آن مربوط می شود و از آن پشتیبانی می کند. پاراگراف های اصلی تمام آن چیزی که در مقدمه ومطرح شده اند را تایید می کنند و توضیحان بیشتری را اراهه می کنند.

 

اگر برای تسک ۱ آزمون آیلتس آکادمیک سوال برای شما پیش آمده است که چطوری باید این بخش را بنویسید این نکته را به خاطر داشته باشیدکه در این بخش کافی است سوال را paraphrase کنید و بعد از ۲ الی ۳ نکته بارز را بدون ذکر اعداد در مورد نمودار یا جدول خود مطرح کنید. بعد از آن پاراگراف های بدنه به بررسی این نکات با عدد و جزییات می پردازند.

 

3. بهترین کار خود را ارایه دهید

 

برای نوشتن تسک۲ حتما به روی قسمت مقدمه خود وقت بگذارید چون این بخش اولین قسمت از رایتینگ شماست که ممتحن آن را می خواند، و اگر خیلی پراکنده بنویسید یا اینکه ایده های خیلی زیادی را مطرح کنید که امکان توضیح دادن آنها در آن مدت زمان ۴۰ دقیقه ای حتی برای یک نویسنده ماهر هم امکان پذیر نیست، باعث می شود که نظر ممتحن در مورد رایتینگ شما خراب شود و نمره شما را از کف محاسبه نماید.

 

4. مطالب را به صورت ساده مطرح نمایید

 

لازم به یادآوری است که وظایف نوشتن رایتینگ آیلتس این نیست که شما چقدر موضوع را می دانید یا چقدر باهوش هستید. آنها توانایی شما را در ارائه ایده ها به طور واضح و منسجم به انگلیسی  را ارزیابی می کنند. بنابراین، مهم اینست که پاراگراف ها و جملات را به گونه ای ساختار بندی کنیم که آنها یک ایده برای هر جمله و یک ایده کنترل کننده برای هر پاراگراف ارائه دهند. از استدلال های خود با مدرک (یک مثال یا توضیح) حمایت کنید.

 

پیشنهاد نویسنده : منابع آزمون آیلتس


یادگیری رایتینگ آیلتس

5- توانایی زبان انگلیسی خود را نشان دهید

نوشتن رایتینگ آیلتس طولانی نیست، اگرچه لازم است تعداد کلمات مورد نیاز (150 تسک ۱  و 250 کلمه برای تسک ۲) باشد. مقاله های تسک ۲فقط به دو پاراگراف بدنه قوی نیاز دارند، اگرچه اگر بتوانید آن را مدیریت کنید، سه موردمی تواند باشد. شما برای استفاده دقیق و به طور طبیعی از ساختار جمله پیچیده و واژگان قوی امتیاز کسب می کنید.

 

 به جای اینکه نگران طولانی بودن مقاله خود باشید، وقت بگذارید و واژگان مناسب با آن موضوع را در نوشته خود جای دهید و از تکرار کلمات خودداری کنید. هنگامی که برای امتحان آیلتس آماده می شوید، باید در تلاش باشید تا  دامنه واژگان خود  برای موضوعات مختلف را گسترش دهید.

 

با یک نگاه به نمونه سوالاتی که در آزمون های قبلی آیلتس استفاده شده، سریعا متوجه می شوید که آیلتس به چه موضوعاتی برای بخش دوم رایتینگ خود علاقمند است . بعضی از موضوعات که همیشه جزیی از سوالات آیلتس بوده اند: تکنولوژی، تحصیلات، محیط زیست، تغییرات زیست محیطی شبکه های اجتماعی ....

 

6. رایتینگ خود را چک کنید

 

این فرآیند می تواند یک چالش برای آزمون های دیگر باشد، اما لازم است چند دقیقه بعد از هر نوشتن را برای تصحیح اختصاص دهید. شما باید به دنبال اشتباهات کوچک در هجی و دستور زبان در نوشته خود  باشید. در این بخش از آزمون زمان آن نیست که تصمیم بگیرید که دلایل یا مثال هایی که در پاراگراف های بدنه خود آورده اید خوب هستند  یا نه و یک پاراگراف جدید بنویسید بلکه باید بدنبال خطاهای واضح و اشتباهات مبرهن باشید و سعی در رفع آنان داشته باشید. اگر جایی برای بسط ایده هایتان هست میتوانید به صورت جزیی ارایه دهید.

برای یادگیری رایتینگ آیلتس می توانید در دوره های آنلاین آیلتس شرکت نمایید.
 

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است