ویژگی های بهترین استاد آیلتس

1399/09/29 1184

اگر شما می خواهید به کشور های انگلیسی زبان مهاجرت کنید یا قصد ادامه تحصیل در سطوح بالای دانشگاهی دارید، بدون شک احتیاج به یک مدرک زبان انگلیسی دارید. بهترین مدرک استاندارد زبانی مدرک آیلتس است.

 

ولی آمادگی آزمون آیلتس یک فرآیند طولانی و کمی سخت است و به همین خاطر پیدا کردن یک مدرس با تجربه شاید یکی از مهمترین مراحل آمادگی آزمون آیلتس باشد. 

 

چون برای اینکه بتوانید نمره خوبی از آزمون آیلتس بگیرید شما زمان و انرژی زیادی باید صرف کنید و طبیعی است که کمی باید برای پیدا کردن مدرس و یا دوره آمادگی آیلتس که بتواند شما را به سطح مورد نظر شما برساند، وسواس داشته باشید. 

 

چون اگر این موضوع را جدی نگیرید، ممکن است ماه ها با یک مدرس پیش بروید، ولی در انتها متوجه شوید که هنوز آماده آزمون آیلتس نیست اید و آن چنان که باید و شاید مدرس شما آماده تدریس آیلتس نبوده است. 

 

همچنین خیلی از افراد در ابتدای راه، با خودشان می گویند که سطح زبانی من در حدی هست که خودم با سلف استادی نکات آیلتس را یاد بگیرم و احتیاج به مدرس ندارم . در مورد چنین دیدگاهی باید بگویم، فقط، فقط وقتی این کار را بکنید که شما در سطح Upperintermediate - Advnaced باشید. 

 

در غیر این صورت حتما باید از یک مدرس با تجربه کمک بگیرید تا برنامه ریزی شخصی بر اساس نیاز ها و سطح زبانی شما تهیه شود ومدرس آیلتس  بتواند به شما در رسیدن به نمره دلخواه خود در آزمون کمک کند. 

 

پیشنهاد نویسنده : چگونه برای آزمون آیلتس برنامه ریزی کنم؟

 

 

چند نکته ای که در هنگام انتخاب مدرس آیلتس باید در نظر داشته باشید:

 

۱- وقتی که دنبال یک مدرس آیلتس خوب هستید، باید همیشه به تجربه کاری مدرس توجه نمایید. منظور ما از تجربه، فقط تجربه کلی  تدریس زبان انگلیسی  نیست بلکه باید به میزان تجربه این مدرس با خود آزمون آیلتس هم توجه کنید. بهترین مدرس آزمون آیلتس، دارای تجربه بیش از ۲ سال تدریس در این زمینه را دارد . 

 

 

همچنین نکته حیاتی که توسط زبان آموزان نادیده گرفته می شود این که دنبال مدرس آیلتس باشید نه کسی که در آیلتس شرکت کرده و نمره خوبی گرفته است. چون یک مدرس واقعی آیلتس است که می داند شما را به حد آزمون برساند در حالی که اگر به فرد بی تجربه ای اعتماد کنید وقت خود را هدر داده اید. 

 

۲-به دنبال مدرس آیلتسی باشید که هم کلاس های حضوری برگزار کرده اند و هم کلاس های آنلاین. چون در صورتیکه شاغل باشید یا در حال تحصیل هستید، به احتمال زیاد کلاس های آنلاین فرصت بهتری را برای شما فراهم می کنند که بتوانید به طور مداوم در کلاس ها شرکت کنید.

 

همچنین در شرایط فعلی کرونا ممکن است کلاس های آیلتس کنسل شود و دیگر نتوانید در دوره شرکت کنید. البته می توانید از دوره های آنلاین آیلتس هم استفاده کنید.

 

 پس حتما دنبال مدرس آیلتسی باشید که تجربه تدریس آیلتس در کلاس های آنلاین را داشته باشد. تدریس در کلاس های آنلاین یک مهارت خاصی می خواهد و باید مدرس آیلتس شما تجربه کافی برای گرداندن کلاس آنلاین آیلتس را داشته باشد. 

 

۳- دوره هایی که در خیلی از موسسات آمادگی آزمون آیلتس تدریس می شود، بر اساس یک برنامه ریزی قبلی طراحی شده اند. ولی هر فردی که خود را برای آزمون آیلتس آماده می کند، نیاز های متفاوتی دارد و متریال و فعالیت هایی که در این کلاس های موسسات انجام می شود ممکن است نیاز شما را بر طرف نکند و شما را  به نمره دلخواه خود در آزمون آیلتس نرسانند.

 

 به قول معروف این دوره ها مثل لباس های فری سایز است، ممکن به شما بخورد ولی به احتمال زیاد بعد از پرو کردن آن چیزی نباشد که شما دنبالش بودید.

 

ولی اگر شما با یک مدرس آیلتس یک جلسه مشاوره داشته باشید، این مدرس اگر تجربه کافی داشته باشد، اول از همه باید برای خود شخص شما برنامه ریزی انجام دهد. چون سطح، نیازها، نقاط قوت وضعف شما با افراد دیگر فرق دارد. و با یک برنامه ریزی دقیق و شخصی خیلی راحت تر می توانید به هدف خود در آیلتس برسید. 

 

۴- وقتی که می خواهید با یک مدرس آیلتس کار خود را شروع کنید از ایشان بپرسید که امکان تماس با شاگردان قبلی آنها وجود دارد یا خیر. و یا آیا این امکان وجود دارد که حداقل نمره زبان آموز سابق این مدرس آیلتس چند شده است.

 

اگر مدرس آیلتس انتخابی شما، تجربه کافی در تدریس آیلتس را داشته باشد، می تواند نتایج کلاس های قبلی را در اختیار شما قرار دهد. به هر حال یادتون باشد که شما می خواهید یک مدرس آیلتس خوبی را پیدا کنید که راهنمای شما باشد، پس این سوالات شما کاملا به جاست. 

 

 

۵- مدرس آیلتس خوب، مدرسی است که به طور مدام در حال مطالعه و آنالیز سوالات و تاپیک های جدید آزمون آیلتس است. در قسمت های مختلف آزمون آیلتس تغییرات آن چنانی در طی سال های اخیر دیده نشده است.

 

ولی تاپیک ها و موضوعاتی که آیلتس بیشتر ترجیح می دهد که سوالات مهارت خواندن یا اسپیکینگ را از آنها مطرح کند، بسیار متنوع است. پس یک مدرس آیلتس خوب همیشه در حال تحقیق و بررسی موضوعات مورد توجه آیلتس باید باشد.

 

به این ترتیب می تواند به شما کمک کند که خود را برای یک سری تاپیک های جدیدی که هر چهار ماه یکبار تغییر می کنند، آماده نماید. 

 

دیگر خصوصیات ریزتری که باید در هنگام انتخاب مدرس آیلتس در نظر داشته باشید: 

 
  • مدرس آیلتس خوب، به تمام قسمت های آزمون آیلتس تسلط کامل دارد. 
  • همیشه یک فایل به روز از موضوعات جدید آیلتس را برای خود تهیه می کند. 
  • یک مدرس آیلتس خوب به طور مداوم زبان آموز را می سنجد. 
  • برای مطالعه خود زبان آموز فعالیت ها و تسک های مناسبی را در نظر می گیرد. 
  • ایده ها و استراتژی های آیلتس را به وضوح برای شما توضیح می دهد. 
  • یک مدرس آیلتس خوب. شما را با قول آموزش کلک های موفقیت در آزمون آیلتس تشویق به شرکت کردن در کلاس ها نمی کند. 
  • مدرس آیلتس شما باید توانایی اراهه کامل مطالب در کلاس را داشته باشد ، بتواند با زبان آموزان به راحتی ارتباط برقرار کند و همچنین  از پس زمینه زبانی تمام شاگردان کلاسش مطلع است. 
 

و نکته بسیار مهمی که به نظر ما هر زبان آموزی که برای آزمون آیلتس می خواهد آماده شود و باید آن را در نظر داشته باشد این است که دنبال مدرس آیلتسی نباشید که تنها تجربه آنها در آزمون آیلتس این است که خودشان در آیلتس به تازگی شرکت کرده اند و نمره ۷ یا ۷ به بالا گرفته اند.

 

به جز این مورد این افراد تا به حال در حوزه آمادگی آزمون آیلتس هیچ فعالیتی نداشته اند. چنین افرادی درست است که آز آیلتس نمره به نسبت خوبی گرفته اند ولی این دلیل نمی شود که توانایی انتقال مطالب را داشته باشند. یک مدرس خوب آزمون آیلتس به طور کلی می داند چطوری انگلیسی جنرال شما را بهتر کند و همچنین همزمان شما را با آیلتس و مطالبی که باید در مورد این آزمون باید بلد باشید را دارد به شما آموزش می دهد. 

  • هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است